Sunday, August 22, 2010

You'll Never Walk Alone

(aku adalah Liverpool die hard fan...hahah)

Assalamualaikum and greetings to all peminat-peminat bola sepak seantero dunia. Hadirnya aku di sini hanya untuk berkongsi ilmu, pendapat, atau apa-apa yang berkaitan dengan bola sepak. Jutaan terima kasih kepada kepada rakan penulis saudara arshavin jepli(aku tahu dia memang peminat fanatik arsenal dan aku cukup takut kalau-kalau liverpool ter'belasah' arsenal last week..hehe). Jeffry perlu wish terima kasih kepada uncle Martin Atkinson(referee perlawanan tersebut) dan bro Reina.

Sejujur-jujurnya aku memang tak banyak ilmu tentang bola sepak. Nak main tu boleh la sikit-sikit. Kelayakan aku tak la setaraf safiq rahim. Biasa la main untuk sekolah tapi tak pernah menang pun..huhu. Aku bukan tak tahu apa terus tapi sederhana la(football is my world..woha!). Aku tak la sehebat serbegeth singh, hasbullah awang, coach sathiananthan, atau pun sultan bola ketika memberi ulasan mengenai sukan paling aku minat ini. Tapi lekeh-lekeh aku pun jose mourinho dok mintak pandangan aku gak pasal bola. Mesut Ozil tu aku yang recommen kat maurinho. :)

Season nie aku yakin liverpool mesti dapat pegang cup. Aku tamau citer kenapa aku minat liverpool bukan meriam berkarat mr.bean. Bagi aku liverpool adalah kelab terbaik dalam sejarah bola sepak england. Tapi aku tamau ungkit sejarah kejayaan liverpool yang sampai sekarang manchester united tak berjaya atasi lagi(arsenal dan chelsea tak payah sembang la..haha). Yang lepas biar la lepas. :)

Dengan kebijaksaan uncle hodgson mengatur strategik dan ditambah pulak rekrut baru seperti bro joe cole, jovanovic dan poulsen, aku yakin gerard dan torres pasti lebih garang.

Apa yang aku harap kami(warga my.footy.side) dapat berkongsi pandangan dengan pembaca blog ini. Kadang-kadang bola sepak membuat ramai orang beremosi dan aku mintak semua yang membaca dapat mengawal emosi jika ada sesuatu pendapat tak sama atau bila mana team kegemaran anda di keji. Nasihat aku kita warga Malaysia hendak lah menyokong pasukan negara kita tak kira menang dan kalah. Tak kira siapa pun presiden FAM sama ada sultan bola, PM Najib ka, yang penting sokong la bola sepak malaysia. Aku paham perasaan semua orang termasuk termasuk saudara jeffry(paling emosi bila citer pasal FAM).  Aku yakin semua orang sayangkan bola sepak malaysia.

Terima kasih mat jepp kerana sudi menjemput aku jadi sebahagian warga my.footy.side. Entry ini aku tulis tanpa sebarang rujukan. Aku mintak maaf kalau terlebih merapu. Aku nak cari material nak buat review game liverpool. Kepada yang membaca tegur la kalau ada yang terkasaq atau apa-apa yang salah.

aku yakin dengan kebijaksaan uncle hodgson...liverpool mesti pegang cup season nie..you'll never walk alone!!....hehe

p/s: kepada sesiapa yang nak tahu apa itu meriam berkarat mr.bean...sila tanya saudara jeffry..beliau lebih arif....:)

peminat Liverpool,
dangdingdong

1 comment:

  1. tudia mat gadong dah mai. hah ini malam jangan lupa tengok liverpool nak kena lauk dengan city. tengok dan review. haha.

    ReplyDelete