Saturday, August 21, 2010

Entry versi panjang sedikit : Arsenal kembali bertaubat dan menyesal atas kesalahan lalu.

Oh, tekaan saya tersasar. Bukan 5-0. Tapi 6-0 keputusan perlawanan antara Arsenal dan Blackpool tadi. Ya, Arsenal memberi pengajaran secukupnya kepada pendatang baharu Liga Perdana Inggeris ini dengan persembahan mengkagumkan dari Theo Walcott.

Baik. Let us see this game from my point of view, with Che Det style.

1. Senarai penjaring adalah hattrick hero Walcott, penalti Andrey Arshavin, gol dari teknik Abou Diaby dan tandukan Maroune Chamakh.

2. Saya miss gol pertama Walcott. Biasalah datang lambat ke mapley. Tapi dari half-time review, ia adalah gol hasil kerjasama berpasukan yang baik, ditambah dengan kelekaan benteng The 'Pool yang memberi cukup ruang untuk Walcott berlari bebas dari kanan. Ia melibatkan Arshavin, Tomas Rosicky yang menghantar kepada Chamakh dan lorongan menarik untuk Walcott. Pure Arsenal goal movement.

3. Bercakap mengenai Walcott, dia adalah seorang yang pantas. Tapi kawalan bolanya agak lemah dan perkara paling penting yang perlu diperbaiki adalah how to calm enough in front of goal and finish the chances. Wallcott misses dua peluang yang pada saya, ia sepatutnya gol jika Didier Drogba atau setidak-tidaknya Jermain Defoe berada dalam situasinya.

4. Gol kedua adalah penalti Arshavin. Frankly speaking, I would do the same thing Ian Evatt do if I'm in that situation. And he deserves the red card. But I think that foul is not a penalty. Evatt tackles Chamakh, who runs for a very nice through ball, just before the penalty box line. Bukan di dalam kotak penalti.

Petua mengambil sepakan penalti dari Arshavin. Keluarkan lidah untuk menakut-nakutkan penjaga gol lawan.

5. Disebabkan skuad The Tangerines bermain 10 orang, Arsenal bertambah ribut mengasak lawan. Jack Wilshere menghantar bola kepada Walcott dan Walcott turn dengan baik sebelum merembat bola. Torres and Drogba's typical goal.

6. Abou Diaby adalah seorang pemain yang turun naik prestasinya. He plays well enough in this game. Bacary Sagna mengejar hantaran cantik Rosicky di sebelah kanan and beat one defender before set the ball for Diaby to shoot. That was a very good technique shows by Diaby on how to make that shoot. Pemain-pemain Liga Super Malaysia saya boleh jamin, 99.9% jika bola begitu, pasti bola tu sudah sampai ke bulan.

7. Hattrick Walcott adalah gol mudah. Benteng Blackpool memberi cukup ruang untuk Walcott merembat dengan kaki kiri. Oh ya, dari 2 gol Walcott, jika Edwin van der Sar yang menjaga gawang, kemungkinan untuk tidak bolos mungkin tinggi. Kurang faham ya? Maknanya gol Walcott adalah hasil rembatan yang tidaklah padu sangat. Jika cepat reflect, mungkin penjaga gol Blackpool tu mampu save bola tersebut.

8. Cesc Fabregas dan Robin van Persie masuk untuk menambah garam permainan. Bak kata commentator, they come in to add the salt.

9. Dan kemasukan mereka membuahkan hasil. Chamakh menandakan kedatangannya ke Liga Perdana Inggeris dengan gol tandukan hasil corner van Persie. Arsene Wenger pasti puas hati kerana pembelian Chamakh adalah untuk 'menanduk bola', salah satu kekurangan Arsenal selama ini. Aerial ability Chamakh terbukti dengan gol ini. Saya perasan bila corner Arsenal seterusnya yang target kepala Chamakh, 2 orang defender Blackpool akan mark beliau.

Blackpool pada pendapat saya, suka bermain long ball. Ala-ala Liverpool sikit. Arsenal pula kembali bertaubat. Mereka bermain seperti Arsenal yang sebenar. Hantaran pendek yang tepat ke kaki, dan serangan balas yang pantas.

Tapi di mapley tadi, ada seorang mamat mana tah, minat Alex Song. Saya rasa nak karate meja dia. Tapi tadi pun minum kawan saya yang belanja, nanti patah meja mana saya nak cekau duit nak bayar kan? :P

Nota tambahan : Chelsea tiru Arsenal dengan membelasah Wigan 6-0. Dan-dan la pula.. Apa-apahal pun pemain Fantasy Football saya, Florent Malouda score. Heheh.

No comments:

Post a Comment