Thursday, September 9, 2010

memperkenalkan.....(ini malam raya dan aku cerita pasal bola)



Hai semua, kehadiran aku disini atas sebab untuk mewakili kem kelab yang aku minati memandangkan kelab aku saja tiada wakil di blog ini. Berdasarkan gambar kat atas, korang dah dapat tau aku dari kem team mana. Tapi,biarlah aku umumkan dengan sedikit riak, aku wakil kepada juara bertahan, Chelsea.
Oleh sebab ini post pertama aku, makanya mari kita kaji selidik kenapakah Chelsea menjadi kelab bolasepak pilihan aku, kenapa tidak Blackpool, mahupun Derby County.

1) Asal usul aku dahulu, selepas mula pandai menyepak dan membuat bola chip, aku mula pula mencari idola untuk bolasepak. Sebelum aku adopt Paolo Maldini sebagai idola bolasepak sepanjang zaman aku, aku mulanya mahu pilih antara Gianfranco Zola mahupun Ruud Gullit. Dan kedua-duanya korang tau kan, mewakili pasukan bolasepak Chelsea.

2) Aku adalah sangat fanatik kepada pasukan bolasepak negara Itali, oleh itu, dengan sebab yang sangat remeh, iaitu Chelsea memakai warna jersi biru, aku pun menyunting Chelsea untuk jadi kelab kegemaran.

3) Berkaitan dengan negara Itali jugak,korang perasan tak, Chelsea dari dulu mempunyai link dengan negara Itali...daripada zaman mula-mula aku tengok bola, ada Gianluca Vialli, Roberto Di Matteo, Gianfranco Zola, coach Claudio Ranieri, Sam Dalla Bonna,Carlo Cudicini dan sampai sekarang coach Carlo Ancelloti. Korang perasan tak? Kalau tak, korang memang pure sangat pada ketiga tiga kelab rival itu.

Ok, cukup setakat itu. Selamat berjuang kepada kelab-kelab lain. Eh, tak konsisten nampak di awal musim? hahaha. Sekadar provokasi awal.

Oh ya, selamat hari raya diucapkan.

No comments:

Post a Comment